Accept af cookies fra Chas. Hude

Vi benytter cookies til flere formål, bl.a. til at forbedre din brug og oplevelse af hjemmesiden.

 

LEGO® er udfordret i Kina

05. december 2016

TV-Avisen bragte onsdag den 30. november en spændende historie om LEGO’s massive udfordringer på deres største vækstmarked – Kina. Thorbjørn Swanstrøm var inviteret med som ekspert.

Samme emballage, samme klodser, samme koncepter og en grafik, der til forveksling ligner den ægte vare. Når kinesiske LEPIN sælger byggesæt, så tror mange kinesiske forbrugere, at det er det samme som LEGO. Det har den danske koncern fået nok af og svarer nu igen med sagsanlæg.

Kina er LEGO’s største vækstmarked, og derfor greb TV-Avisen fat i historien om, hvad der kan ske, når et kendt mærke bliver presset. Partner i Chas. Hude, advokat Thorbjørn Swanstrøm er med i indslaget og er ikke i tvivl:

”En almindelig forbruger, som ser det i en dagligdags situation vil antage, at det er et LEGO-produkt,” siger han blandt andet, og når man ser eksemplerne i TV-Avisen, må man give ham ret.

Indslaget om LEGO’s trængsler på det kinesiske marked begynder ved 13:10.

TV-Avisen 30. november 2016 (© DR)