Nemt at køre grønt
Greenbow vil gøre det nemt at være elbilsejer. Selskabets ambition er nemlig at skabe et overblik for elbilister - både i hjemmet og på farten - så man undgår besværet med forskellige ladebrikker og apps. Hos Greenbow er det hele samlet i én simpel løsning - inklusive strømmen til både bil og husstand.
Det var købet af en elbil, der gav Peter Mægbæk inspirationen til Greenbow.
”I 2020 fik jeg min første elbil. Købet af bilen var en god kundeoplevelse, men da det kom til ladeløsninger og -rådgivning, var jeg overrasket over, hvor meget der var overladt til mig som kunde. Det var inspirationen til at gøre noget ved problemet. Det blev starten til et længere projekt, hvor vi har samlet et super team, der sammen med to stærke investorer har opbygget Greenbow. Greenbow er Danmarks nye grønne elselskab for elbilsejere. Vores målsætning er at gøre det nemt at være elbilsejer med en ”alt i én pakke” til elbilisterne,” siger iværksætteren og beskriver Greenbow som en IT-virksomhed:
”Vi går målrettet efter mere bæredygtige løsninger, som vi tror på hænger meget sammen med at skabe smarte digitale løsninger, til en skarp pris.”
Peter Mægbæk uddyber:
”Vi ser os selv mere som en IT-virksomhed, der gør det nemt at være elbilsejer, men vi er samtidig også et fuldt elselskab, hvilket igen betyder, at vi kan levere en nem og samlet løsning. Vi har naturligvis nogle konkurrencedygtige priser, men vi har også investeret en del i at sikre en smidig kundeoplevelse. Det gælder for eksempel i forhold til vores brugervenlige app, hvor kunderne nemt kan styre deres ladning, finde nærmeste ladepunkt og i det hele taget styre hele den digitale interaktion med os og vores samarbejdspartnere digitalt og effektivt. Vi tilbyder for eksempel at afdække installationsopgaver med udgangspunkt i videomøder med vores tekniker.”
Den rette varemærkestrategi
Hos Chas. Hude har Tina Jarl Christensen hjulpet Greenbow med varemærkestrategi og registrering af varemærke med den karakteristiske grønne bue, der udgør den øverste del af G’et.
”Som iværksætter ved jeg, hvor afgørende immaterielle rettigheder er i forhold til at sikre dig dit brand, tiltrække investorer og kunder. Derfor har vi også haft en dygtig varemærkerådgiver og IP-specialist med på råd fra begyndelsen. Hos Chas. Hude har vi fået god rådgivning og effektiv service,” siger Peter Mægbæk.