29. juni 2022

Tour de France på trapperne

Det ser næsten ud som om, at cykelrytterne har kurs direkte mod vores kontor i København. Men inden de rammer det historiske Danisco-pakhus på Langebrogade i København, drejer de skarpt mod venstre og tager turen over Lille Langebro til Tivoli.

I dag blev den gule folkefest omkring Tour-ugen i Danmark kickstartet med præsentation af Tourens 22 hold og 176 ryttere. Fredag den 1. juli går det for alvor løs. Og mon ikke vi en enkel gang eller to vil holde øje med rytterne, der suser forbi i vores forhave?

Gul folkefest
Tour de France er synonym med sommer, drama, folkefest og jagten på den gule trøje. I år med København som hjemmebane og point of departure. Men for os handler verdens største etapeløb også om varemærker og designbeskyttelse. Immaterielle rettigheder - patenter, varemærker og design - er jo vores hjemmebane, så kan vi slet ikke lade være.

Varemærker på to hjul
Vidste du f.eks. at ”TOUR DE FRANCE” blev registreret som internationalt varemærke i 1966? At den ikoniske gule, grønne og prikkede trøje også er designbeskyttet? At SOCIETE DU TOUR DE FRANCE råder over 150 aktive varemærker i 24 lande?

Så når rytterne suser forbi lige uden for vinduerne på vores kontor i København, så ser vi varemærker og designregistreringer på to hjul.