Varemærkestrategi

En gennemarbejdet varemærkestrategi er altafgørende for, at jeres virksomhed får den rette varemærkebeskyttelse. Hvad end fokus er nationalt og/eller internationalt. 

I skal sikre, at der søges om netop den varemærkeregistrering, som er kommercielt vigtig ud fra jeres behov og budget. Med en varemærkestrategi udarbejdes det nødvendige overblik, mens jeres investeringer i immaterielle rettigheder optimeres.

Skræddersyet efter jeres behov

Skræddersyet efter jeres behov

Når en varemærkestrategi udarbejdes sker det ud fra jeres specifikke kommercielle interesser. Derfor er en samtale med vores rådgivere første skridt mod din varemærkestrategi og -registrering. 

Efter samtalen udarbejder vi et forslag til en strategi ud fra jeres varemærke. Her vil vi have et overblik over hvilke varemærker I søger at beskytte, i hvilke lande og de lokale love og pågældende retningslinjer der vil være. 

Når vi har vedtaget varemærkestrategien, udarbejdes en plan for implementeringen. Afhængigt af hvad vores rådgiver aftaler med jer, indleveres varemærkeansøgningen og markedet undersøges for eventuelle sammenfald med andre varemærkeregistreringer.

Jeres brand eller logo er sikret fra det øjeblik, hvor ansøgningen er indleveret. Herfra har du eneret på dit varemærke evigt, så længe det bruges aktivt og varemærkeregistreringen fornyes hvert 10. år. 

Vi har stor erfaring i at hjælpe alle typer af virksomheder med udarbejde en varemærkestrategi.

Varemærkestrategi - hvad gør jeg nu?

Varemærkestrategier er udfordrende og kræver overblik. Derfor anbefaler vi, at du søger kompetent rådgivning i processen.

Chas. Hude har mange års erfaring i at hjælpe alle typer og størrelser af virksomheder med udarbejde af deres varemærkestrategi.

Ring eller skriv til os for en uforpligtende snak.