Med bjørnen på eventyr

Med bjørnen på eventyr

Nordisk’ karakteristiske logo består af en bjørn med strakt hals og løftet pote. Nysgerrig og klar på eventyr.

Med rødder tilbage til 1901 har Nordisk skabt fundamentet for et aktivt friluftsliv. I dag er firmaet blandt Europas førende producenter af outdoorudstyr, bl.a. telte, soveposer og beklædning. 

Fra hovedsædet i Silkeborg udvikler Nordisk udstyr til outdoor og livsstil, og produkterne markedsføres i store dele af verden. Produktsortimentet tæller også tasker, rygsække, bestik, kogegrej, brændeovne og møbler samt alt andet du skal bruge omkring din camp.

Glamping eller trekking?

Er du til naturoplevelser og friluftsliv, er Nordisk ikke til at komme uden om. Gennem generationer har Nordisk været garant for den aktive outdoor-oplevelse med et væld af gennemtænkte og innovative produkter til friluftslivet.

Nordisk står f.eks. bag et af de letteste telte i verden. Det blev født i 2017 med en vægt på kun 490 gram og med en pakstørrelse på kun 11x22 cm. Er ønsket lidt mere volumen og luksus, er Nordisk også leveringsdygtig i store bomuldstelte. I 2014 relancerede firmaet en serie af bomuldstelte med fokus på den globale glamping-trend. Nordisk producerer også møbler og andet udstyr til den luksuriøse campingferie.

Oplev Nordisk’ brede sortiment af telte eller bliv klogere på det ultralette Lofoten på kun 490 gram.

Co-branding samarbejde

Nordisk indgik i 2021 et samarbejde med modevirksomheden Samsøe Samsøe om en række forskellige produkter og accessories, der bringer den trendy storby-livsstil ud i outdoor-universet og vice versa.

Produktudvikling

Vi har i mange år hjulpet Nordisk med at beskytte deres varemærker og øvrige forretningskendetegn.

”Immaterielle rettigheder spiller en central rolle i vores forretningsstrategi,” siger direktør Erik Johannes Møller og uddyber:

”Særligt i takt med vores løbende produktudvikling og udbredelse til lande uden for Europa er det vigtigt at have styr på vores varemærker og patenter.”

I dag sælger Nordisk deres produkter i store dele af verden, blandt andet i Skandinavien, Tyskland, Frankrig, England, Japan, Kina og Korea.

Mangeårligt samarbejde

”Vi har samarbejdet med Chas. Hude i knap 20 år, og vi er glade for at have en betroet rådgiver, der kender vores forretning og ambitioner, og som vi kan trække på i forhold til IPR-relaterede forhold. Hos Chas. Hude oplever vi dedikerede og tilgængelige rådgivere, der med forretningssans er med til at styrke vores position som førende europæisk outdoor-producent,” siger Erik Johannes Møller.

Chas. Hude har blandt andet bistået Nordisk med varemærkestrategi i forbindelse med rebranding af virksomheden med ”Nordisk” som selvstændigt brandnavn fra 2005 og frem, og vi har også bistået i forbindelse med patentansøgninger.

Forlæng livet

Forlæng livet

Nordisks formål har i mange år været ”spending time in nature improves your over all quality of life”.

Et aktivt friluftsliv er sundt. Det ved vi. Og nu er det også dokumenteret. En gennemgang af 133 videnskabelige undersøgelser viser nemlig, at du styrker din sundhed og forlænger dit liv gennem et aktivt friluftsliv. 

Beskyt din forretning

Vil du høre mere om, hvordan du kan sikre dig dit design, din idé eller dit varemærke? 

Kontakt patentrådgiver Bianca Bothmann eller varemærkerådgiver Alexander Gantzler, der er klar til at hjælpe dig.