Væremærker og varemærkebeskyttelse

Styrk værdien af jeres brand

Skab værdi og styrk jeres brand med strategisk varemærkebeskyttelse. Et registreret varemærke er et kvalitetsstempel, som kan beskytte jeres varer, ydelser og kunder mod kopister.

Om I er nystartet iværksættere eller har en etableret virksomhed, så er varemærkebeskyttelse en investering i jeres brand, som kan skabe stor fremtidig værdi.

Fordele ved registrering

For et registreret varemærke er mere end blot en sikkerhed for, at ingen andre kan producere produkter i jeres navn. En korrekt registrering er reel værdi, som kan omsættes til markedsandele, forretningsudvikling og investeringer.

5 fordele ved at registrere jeres brandnavn eller logo:

1. Eneret til jeres varemærke fra første dag, I indleverer jeres ansøgning

2. Styrket genkendelighed og position på markedet

3. En bedre forhandlingssituation

4. God tid til at planlægge markedsføring og strategi 

5. Umiddelbart bevis på, at I har eneret på jeres varemærke 

– og så er et varemærke evigt, hvis blot I bruger det aktivt og fornyer registreringen hvert 10. år. 

Kort fortalt, brug varemærkebeskyttelsen til at kommercialisere jeres brand og sikre jeres virksomheds fremtid – både hjemme og i udlandet.

Varemærkestrategi: Hvad er den rette tilgang for jer?

Jeres virksomhed skal til at søge om en varemærkeregistrering, men hvordan gribes det an? Vi anbefaler, at I lægger en plan først. En varemærkestrategi.

En gennemarbejdet varemærkestrategi er altafgørende for, at jeres virksomhed får den rette varemærkebeskyttelse. Hvad end fokus er nationalt og/eller internationalt. 

Få en strategi skræddersyet ud fra jeres virksomheds behov.

Step-by-step: Varemærke­registrering

Step-by-step: Varemærke­registrering

Når vi udarbejder en varemærkeregistrering, begynder vi altid med at skabe os overblik over udfordringer og potentialer for jeres varemærke med en række vigtige overvejelser:

Vil myndighederne godkende navn eller logo, kan det beskyttes, og har andre prøvet med et lignende koncept, navn eller design?

Hvor skal jeres brand markedsføres, hvor skal produktet fremstilles, er der risiko for at andre vil kopiere det eller prøve at sikre sig rettighederne før jer?

Hvem skal være indehaver, hvem skal eje navnet? Og hvad skal I registrere, hvor og hvornår?

Når strategien er på plads, går vi hurtigt i gang med at sikre de rettigheder, I har brug for. Vi undersøger, om der kan komme udfordringer i fremtiden, og vi rådgiver jer om, hvordan I styrer udenom.

Book et møde med en af vores varemærkerådgivere for en snak om jeres muligheder.

Spørgsmål og svar

Vi har samlet de spørgsmål om varemærkebeskyttelse, som vi ofte får fra vores kunder.

Her kan du finde svar på forskellen mellem et patent og et varemærke, hvorfor varemærker skal registreres i forskellige lande, om det kræver en rådgiver at registrere et varemærke og meget andet. 

Varemærkeregistrering er vigtig i registrering af dit varemærke

Dansk eller international varemærkebeskyttelse?

Når I varemærkebeskytter jeres produkter er det en god idé fra første færd at beslutte jer for strategien. Skal jeres produkter kun sælges i Danmark, men måske produceres i udlandet?

I en sådan situation er der risiko for, at en anden registrerer jeres varemærke i produktionslandet, så I er nødt til at købe det tilbage til en forhøjet pris.

Derfor er det vigtigt, at I har en grundig strategi for, hvordan I skal beskytte jeres varemærker. 

Book møde med en varemærkerådgiver

Alle vores rådgivere går kritisk til potentialerne i hvert enkelt varemærke, og de bruger deres mangeårige erfaring til at beskytte jeres varemærker, så de kan omsættes til markedsandele, forretningsudvikling og investeringer.