AeroGuest sætter standarden for mobile hospitality

AeroGuest sætter standarden for mobile hospitality

Dansk traveltech-virksomhed er klar til at digitalisere turismeindustrien med en SaaS platform, der gør hotellivet nemmere.

En undren og et enkel spørgsmål var startskuddet til udviklingen af et mobile hospitality koncept målrettet hotelbranchen:

Hvorfor kan man ikke bare checke in på hoteller via sin mobil og undgå køen i receptionen?

Digitale løsninger

Du kender det digitale check-in fra lufthavnen med digitale boardingpas, når du skal ud at rejse. Nu muliggør dansk iværksættervirksomhed det digitale check in på hotellet, når du er fremme ved din destination.

CEO Nikolai Kronborg forklarer:

”AeroGuest er en digital SaaS virksomhed. Vores koncept og produkt gør hotellivet lettere - både for gæsten og hotellet. Vi digitaliserer hoteloplevelsen. For gæster betyder det, at de kan checke in, betale, få nøgle til værelset via mobilen. For hotellet frigiver det digitale check in både tid og ressourcer, som de kan anvende på andre opgaver. Med AeroGuest kan hoteller også tilbyde en kommunikationsplatform med indbygget fleksibilitet og frihed til deres gæster.”

Globalt marked

Med kapital fra Vækstfonden er AeroGuest ved at sætte sig tungt på markedet. Med kontorer flere steder i Europa, Nordamerika og Asien er den globale strategi klar.

Da virksomheden i december 2022 fik godkendt sit varemærke og sikret sig sine immaterielle rettigheder til AeroGuest-brandet i USA, slog CEO Nikolai Kronborg fast:

”Det er en vigtig milepæl for os med en amerikansk varemærkeregistrering og et vidnesbyrd om vores teams hårde arbejde og dedikation. Vi er stolte over at være i stand til at beskytte og slå vores brand fast på markedet på denne måde. Vi ser frem til at fortsætte med at levere en af ​​de bedste tekniske mobile hospitality-løsninger til vores nuværende og fremtidige hotelpartnere i hele verden.”

Styr på varemærkerne

Det er Tina Jarl Christensen, der har rådgivet AeroGuest om varemærkeregistrering og sammen med Lotte Hvied Josephsen holder styr på firmaets varemærkeportefølje og internationale registreringer.

”For en start-up-virksomhed som AeroGuest, hvis produkt har en international markedsappel og i den grad er skalérbart, er det afgørende, at man fra begyndelsen har lagt en klar varemærkestrategi i forhold til relevante nuværende og kommende markeder,” siger Tina.

Oplev AeroGuest

Oplev AeroGuest

“We define next level mobile hospitality”, står der med fede typer på AeroGuest’s hjemmeside - og det er netop virksomhedens eksistensberettigelse og ambition.

Via AeroGuest kan du nemlig selv checke in og ud, bruge mobilen som nøgle til dit værelse og chatte med hotellet.

Det er smart. Og godt tænkt af iværksætterteamet bag AeroGuest, der har spottet en åbning og forretningsmulighed i hotelbranchen, hvor der er øget fokus på digitalisering.

AeroGuest’s ambition er at sætte standarden inden for mobile hospitality.

Beskyt din forretning

Vil du høre mere om, hvordan du kan sikre dig dit design, din idé eller dit varemærke? 

Kontakt varemærkerådgiver Tina Jarl Christensen eller patentrådgiver Bianca Bothmann, der er klar til at hjælpe dig.